Preskoči na glavno vsebino

Moja izkušnja iz psihiatrične bolnišnice

Kljub temu, da se s težavami v duševnem zdravju soočam že dlje časa, je v začetku decembra, ko sem ravno začenjala s svojim projektom, pri meni prišlo do hude krize. Nikakor se nisem mogla spraviti k sebi in zavedala sem se, da čim hitreje potrebujem strokovno pomoč. Odločila sem se za obisk osebne zdravnice, saj se pri svoji psihiatrinji ne morem prikazati kar naenkrat (temveč moram čakati mesec. Ali 3. Odvisno od tega, kako »nujen« primer sem).
Svojo krizo sem si želela razrešiti karseda hitro in brez večjega napora, zato sem domnevala, da mi bo zdravnica predpisala močnejše tablete. Vendar me je zelo presenetila s predlogom hospitalizacije v psihiatrični bolnišnici. Bila sem zelo prestrašena in nepripravljena, s sabo nisem imela niti osnovnih stvari za v bolnico. Vendar sem se vseeno odločila, da poskusim.
Na sprejemu sem bila zelo prestrašena in zmedena, tekle so mi solze, vendar sta me zdravnica in medicinski tehnik sprejela zelo prijazno. Najprej sem opravila pogovor z zdravnico in opravila birokratske zadeve. Ves čas me je spremljal moj oči in mi bil v veliko oporo. Nato je prišla še sestra, ki mi je prinesla osebne stvari. Pojma nisem imela, kaj lahko pričakujem.
 Ko sem prišla na svoj oddelek v sobo, sem bila zelo zmedena. Punce zraven so izgledale zelo »normalne« in nisem vedela, ali so pacientke ali medicinske sestre. Nekako sem imela v glavi predstavo, da bodo na psihiatriji ljudje izgledali malo »nori«. Kmalu sem ugotovila, da so to moje sostanovalke, ki so bile ene najprijaznejših ljudi, kar sem jih v življenju spoznala. Takoj so me sprejele medse, me objele in potolažile.
Ena od punc, ki je spala na postelji poleg moje, mi je poklonila čokoladnega božička, mi skuhala čaj in me držala za roko še cel večer, bila je nasmejana in pozitivna in ob njej sem se počutila varno. Kljub temu, da je sama prestala še mnogo hujše preizkušnje kot jaz, kar sem ugotovila po tem, ko mi je povedala svojo zgodbo, se je trudila zame, da bi se počutila kar najbolje in me je ves čas vzpodbujala in verjela vame.
Na dan, ko sem prišla, me je tudi cel oddelek počakal, da smo šli skupaj na večerjo. Ta gesta me je izredno ganila.
Punca, ki me je prvi dan sprejela, je žal naslednji dan odšla in zelo sem jo pogrešala, vendar sem se spoprijateljila tudi s ostalimi fanti in puncami, ki so me vedno znali nasmejati, potolažiti in mi prisluhniti. Nikjer še nisem srečala toliko empatičnih in dobrosrčnih ljudi na kupu, kot ravno v psihiatrični bolnišnici. Ko sem odhajala sem bila zato zelo žalostna, pravzaprav sem doživela pravo psihično krizo, ker sem se tako navezala na sostanovalce.
Naš dan na psihiatriji je potekal vsak dan enako, ob 7ih bujenje in merjenje pritiska, ob 7.45 zajtk, nato skupinske terapije do 12ih, potem kosilo, po kosilu aktivnosti kot so likovna, športna, glasbena, socialna terapija, ob 3h pa prosto in individualni razgovori. Ob 6ih večerja in nato čajanka v čajni kuhinji, ob 10ih spanje. S sostanovalci smo zmeraj še pred zajtrkom skupaj popili kavo, po večerji pa smo igrali Activity, se pogovarjali, nekdo je zmeraj šel v trgovino in prinesel toliko hrane, ki je nisem videla na kupu niti na božični večerji. Še nikoli v življenju se nisem počutila tako sprejeta, kot v krogu sostanovalcev ob naših druženjih.
Hrana je bila drugače zelo slaba. Enkrat sem za zajtrk za vegetarijanski meni dobila konzervo tune. Ob pritožbi sem si po dolgem prerekanju pridobila kruh z marmelado.
Družina, prijateljice in fant so me podpirali ves čas zdravljenja, bila sem edina oseba na oddelku, ki je imela vsak dan obiske, kar mi je pomenilo ogromno. Kljub temu, da se je prihajajočim prostor, kjer sem bivala, zdel kot bolnišnica, sama nikoli nisem imela tega občutka. Zame je bil to dom. Okrasili smo cel oddelek, imeli smo tudi božično drevesce. V sobi nas je spalo 5, a me to sploh ni motilo, vse punce in gospe, ki so se v času moje hospitalizacije menjale, sem oboževala. Kopalnica je bila prostorna in čista, čajna kuhinja pa zelo domača.
Kar se tiče osebja, je bila to popolnoma druga zgodba. Psihiater, ki je imel skupinske terapije, je bil izredno nesramen, namenoma je provociral, dokler ni zadel v človekovo najšibkejšo točko. Tudi medicinski tehniki so bili nesramni in nespoštljivi, eden od njih je bil tudi zelo zagledan sam vase, egoističen in popolnoma nemotiviran za kakršnokoli delo, kaj šele za delo z ljudmi v duševni stiski. Psihiatrinja, ki je imela individualne razgovore, je bila zelo čudna, trudila se ti je predpisati najrazličnejše diagnoze, ki jih sploh nimaš, na koncu pa ti je v odpustnico napisala, da si super zdrav in da kar pokaš od energije.
Vse skupaj je definitivno dragocena izkušnja, za katero sem hvaležna, saj sem mnoge stvari prenesla v vsakdanje življenje in mi pomagajo, menim pa, da bi se odnos mnogih zaposlenih moral spremeniti.
To je zaenkrat vse, za kakršnakoli dodatna vprašanja pa sem na voljo v dm.

Lepo bodite, Maša




Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Maša, na pomoč!

Ljudje se tekom življenja srečujemo z različnimi oblikami stisk. Z zgornjimi besedami se največkrat začnejo sporočila, ki jih vsakodnevno prejemam na e-mail ali Instagram profil. Včasih potrebujemo pogovor in podporo, drugič le usmeritev in seznanitev z vrstami pomoči, ki so sploh na voljo, večkrat pa prav napotitev k specifičnemu strokovnjaku, informacije pa so tako razpršene, da je posledica pomanjkanje znanja, ki nam je lahko v škodo. Večina ljudi se je sposobna znajti sama, če le dobi prave podatke in odgovore na ključna vprašanja. Ker sem sama (pre)zasedena, včasih rabim dolgo za odgovor na sporočilo, ki je morda čisto preprost. Rada bi prihranila svoj in vaš čas, zato sem pripravila zemljevid podpor in pomoči v primeru akutne krize oziroma pri prvem soočanju s psihosocialno stisko. Napisala sem ga za zaključno nalogo pri predmetu Pomoč ljudem v duševnih krizah, tukaj pa je napisan v poljudnem jeziku in prilagojen ciljni skupini, želim si, da bi ga razumeli tudi mlajši bralci

Ljubezen in minljivost

Spomnim se čudovitega hriba blizu našega doma, kamor smo med vikendi hodili na izlet, ko sem bila še majhna. Bilo je mesto, kamor sem zmeraj rada šla in kjer je bilo vedno ogromno priložnosti za igro in veselje. Na vrhu je bila velika kmečka hiša, pred njo pa jablana, pod katero je stala gugalnica. Vsakič, ko smo prispeli, sem se kar zapodila nanjo in se gugala ter gledala v daljavo, saj je stala dvignjena za ograjo, čez katero se je videlo celotno Ljubljano, obsijano s soncem. Ko so me starši uspeli spraviti iz gugalnice, smo se podali po vasi in na drugo stran hriba. Zmeraj sem bila neučakana, saj sem sanjala samo še o svojem flancatu, ki ga bom dobila, ko pridemo tja, zato smo si pot krajšali s štetjem vrtnih palčkov ob potki in opazovanjem kokošk, ki so se sprehajale blizu svojih kokošnjakov. Prispeli smo na cilj, kjer je bil velikanski travnik, gostilna in visoka ploščad, iz katere je bil lep razgled in je bila najljubši kotiček za igro mene in sestrice, pa tudi odlična štartna

Nedokončana

  Petek:    S fantom sva se spoznala na neki zabavi. Med nama je bila takoj kemija. Hitro po vzpostavljenem očesnem stiku sva se zapletla v pogovor. Takoj sem dojela, da je izjemno inteligenten in da se nama teme kar same odpirajo. Bil je umirjen, na zabavi se je držal bolj v ozadju, kar mi je bilo všeč. Rekel mi je, da bi me rad še videl in izmenjala sva si številki.    Naslednji petek:   Na vse skupaj bi že skoraj pozabila, a me je poklical, če bi mogoče šla na pijačo. V kakšen umirjen lokal, kjer ne bo glasbe, da lahko nadaljujeva najin pogovor, ki ga na zabavi nisva uspela dokončati, pa tudi vzdušje ni bilo najboljše za spoznavanje. Dogovorila sva se v centru mesta in skupaj spila čaj. Tokrat sva se pogovarjala bolj o splošnih stvareh, iz kje je, kaj počne v življenju, koliko je star itd. Imela sem se zelo prijetno in fant mi je postal všeč. Sobota: Takoj mi je pisal, kako super se je imel in da sem mu res simpatična. Želel me je čim hitreje spet vide