Preskoči na glavno vsebino

Ko se ti življenje obrne na glavo

Ko sem končala gimnazijo, se je začelo najsrečnejše obdobje mojega življenja. Čakalo me je dolgo, brezskrbno poletje, ki sem ga večinoma preživela na morju s starši in prijateljicami. Maturo sem opravila odlično in se brez težav vpisala na željeno fakulteto. Našla sem si službo, ki me je veselila, delala sem s svojimi najboljšimi prijateljicami in delo je bilo zelo dobro plačano.

Kot brucka sem takoj vedela, da je bila fakulteta prava izbira zame. Snov mi je bila zelo zanimiva in tudi sošolke so se mi zdele ene najprijaznejših ljudi, kar sem jih kdaj spoznala. Tako sem z veseljem vsak dan hodila v šolo in v službo, poleg tega pa sem še spoznala novega fanta, v katerega sem se zaljubila in sva začela hoditi. Tudi moje socialno življenje je cvetelo, v osnovi sem zelo odprta, komunikativna in družabna oseba, tako da sem hodila v diskoteke vsak teden. Ob petkih sem komaj čakala, da je bila ura šest popoldne in smo končali z vajami na fakulteti, da sem se lahko šla pripravit za svoj večerni izhod. Imela sem ogromno prijateljev in znancev, s katerimi sem bila v stiku in smo se pogosto srečevali. Tako sem bila decembra predlani tako srečna, kot se ne spomnim, da bi kdaj bila.


En mesec pozneje sem postala popolnoma druga oseba. Naenkrat sem ostala brez vsega. Začasno sem opustila faks in službo, fant me je zapustil, moja številna poznanstva so kopnela in praktično nisem več zapustila doma.

Prvi dan, ko sem pri sebi opazila spremembe, so se mi tresle roke. Učila sem se za izpit in podčrtovala snov in naenkrat je bilo vse vijugasto. Počutila sem se čudno. Šla sem počivat in nato vse skupaj prespala. Naslednji dan sem doživela panični napad. Takrat sem vedela, da je nekaj hudo narobe in bila sem zelo prestrašena. Vse skupaj se je stopnjevalo do tega, da si nisem upala zapustiti doma. Nato svoje sobe. Na koncu postelje. In poiskala sem pomoč.

Dobila sem diagnozo panična motnja. Panična motnja? Kaj sploh naj bi bilo to? Dobila sem antidepresive in pomirjevala. Jokala sem.

Kakšni antidepresivi, sem si mislila, pa saj nisem depresivna. Domnevala sem, da o depresiji vem praktično vse, maturitetno psihološko seminarsko nalogo sem naredila na temo depresije in dobila vse možne točke. Nisem pa vedela, da se antidepresivi uporabljajo tudi za zdravljenje tesnobnih motenj in da naj bi bili za le-te še bolj učinkoviti, kot za zdravljenje same depresije.

Kasneje se je moja diagnoza razširila še na generalizirano anksiozno motnjo in kot stranski učinek antidepresivov se je, ironično, pojavila še depresija, ki me spremlja še danes. Začelo se je dolgotrajno zdravljenje, ki je obsegalo vsa področja mojega življenja. Obiski pri psihiatru, kliničnemu psihologu, psihoterapevtu, zdravniku, samozdravljenje, sprememba prehrane, dihanja…Obisk bolnišnic je postal moje vsakotedensko, skoraj vsakodnevno opravilo. Narediti sem morala še vse telesne preiskave in izključiti organske vzroke. V roku treh mesecev so mi desetkrat vzeli kri. Nikoli več nisem šla v klub, na koncert ali potovanje. Vsak odhod od doma je bil zame travmatična izkušnja. Službo sem dokončno pustila in nisem iskala nove, saj ne moram nikomur več zagotoviti, da bom ob dogovorjenem času na določenem mestu. Stikov s starimi prijatelji nisem nikoli obnovila.

»I let my phone ring into silence,
Since I am not who they're looking for,
Although they might have the right number,
I'm not the right person anymore.«
e.h

Pri devetnajstih letih nisem več poznala življenja, kot so ga poznali ostali najstniki, moji vrstniki. Zame se je to obdobje končalo in čez noč sem bila prisiljena odrasti.


Vse lepo, Maša 

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Maša, na pomoč!

Ljudje se tekom življenja srečujemo z različnimi oblikami stisk. Z zgornjimi besedami se največkrat začnejo sporočila, ki jih vsakodnevno prejemam na e-mail ali Instagram profil. Včasih potrebujemo pogovor in podporo, drugič le usmeritev in seznanitev z vrstami pomoči, ki so sploh na voljo, večkrat pa prav napotitev k specifičnemu strokovnjaku, informacije pa so tako razpršene, da je posledica pomanjkanje znanja, ki nam je lahko v škodo. Večina ljudi se je sposobna znajti sama, če le dobi prave podatke in odgovore na ključna vprašanja. Ker sem sama (pre)zasedena, včasih rabim dolgo za odgovor na sporočilo, ki je morda čisto preprost. Rada bi prihranila svoj in vaš čas, zato sem pripravila zemljevid podpor in pomoči v primeru akutne krize oziroma pri prvem soočanju s psihosocialno stisko. Napisala sem ga za zaključno nalogo pri predmetu Pomoč ljudem v duševnih krizah, tukaj pa je napisan v poljudnem jeziku in prilagojen ciljni skupini, želim si, da bi ga razumeli tudi mlajši bralci

Ljubezen in minljivost

Spomnim se čudovitega hriba blizu našega doma, kamor smo med vikendi hodili na izlet, ko sem bila še majhna. Bilo je mesto, kamor sem zmeraj rada šla in kjer je bilo vedno ogromno priložnosti za igro in veselje. Na vrhu je bila velika kmečka hiša, pred njo pa jablana, pod katero je stala gugalnica. Vsakič, ko smo prispeli, sem se kar zapodila nanjo in se gugala ter gledala v daljavo, saj je stala dvignjena za ograjo, čez katero se je videlo celotno Ljubljano, obsijano s soncem. Ko so me starši uspeli spraviti iz gugalnice, smo se podali po vasi in na drugo stran hriba. Zmeraj sem bila neučakana, saj sem sanjala samo še o svojem flancatu, ki ga bom dobila, ko pridemo tja, zato smo si pot krajšali s štetjem vrtnih palčkov ob potki in opazovanjem kokošk, ki so se sprehajale blizu svojih kokošnjakov. Prispeli smo na cilj, kjer je bil velikanski travnik, gostilna in visoka ploščad, iz katere je bil lep razgled in je bila najljubši kotiček za igro mene in sestrice, pa tudi odlična štartna

Nedokončana

  Petek:    S fantom sva se spoznala na neki zabavi. Med nama je bila takoj kemija. Hitro po vzpostavljenem očesnem stiku sva se zapletla v pogovor. Takoj sem dojela, da je izjemno inteligenten in da se nama teme kar same odpirajo. Bil je umirjen, na zabavi se je držal bolj v ozadju, kar mi je bilo všeč. Rekel mi je, da bi me rad še videl in izmenjala sva si številki.    Naslednji petek:   Na vse skupaj bi že skoraj pozabila, a me je poklical, če bi mogoče šla na pijačo. V kakšen umirjen lokal, kjer ne bo glasbe, da lahko nadaljujeva najin pogovor, ki ga na zabavi nisva uspela dokončati, pa tudi vzdušje ni bilo najboljše za spoznavanje. Dogovorila sva se v centru mesta in skupaj spila čaj. Tokrat sva se pogovarjala bolj o splošnih stvareh, iz kje je, kaj počne v življenju, koliko je star itd. Imela sem se zelo prijetno in fant mi je postal všeč. Sobota: Takoj mi je pisal, kako super se je imel in da sem mu res simpatična. Želel me je čim hitreje spet vide